| Forma-1 hírek : Räikkönen nyerte a taktikai csatát Silverstone-ban |
Räikkönen nyerte a taktikai csatát Silverstone-ban
2007.07.09. 00:05
Az 58. Brit Nagydíj Kimi Räikkönen sikerével zárult. A Ferrari finn pilótája elsősorban remek taktikájának köszönheti idei harmadik futamgyőzelmét. A második és harmadik helyen a két McLaren ért célba. A rajtnál lefulladó Felipe Massa az ötödik helyre küzdötte fel magát.
Annak ellenére, hogy az időjósok napokkal a futam előtt még esőt jósoltak, vasárnap délután száraz pályán rajtolt a mezőny.
Már a rajt előtt megvolt a verseny nagy vesztese, a negyedik helyről rajtoló Felipe Massa ugyanis a felvezető kör után jelezte, hogy nem tud elindulni. A mezőny így megtett még egy bemelegítő kört, a Ferrari brazilját pedig a bokszutcába tolták, ahol újraindították versenygépét.
Az új rajtnál, már semmi probléma nem volt, a mezőny simán eljött a rajtrácsról. A második helyről startoló Kimi Räikkönen megpróbálta megelőzni Hamiltont, de a McLaren újonca jól zárta a szöget, és elsőként fordult el az első kanyarban.
Ezúttal a hátsóbb régiókban sem történt koccanás. A hatodik helyről rajtoló Ralf Schumacher kicsit elbambult és visszaesett a 8. helyre, de a többség tartotta pozícióját.
Felipe Massa nem sokat teketóriázott, kihasználva F2007-ese erőfölényét fokozatosan egyre feljebb zárkózott, a mezőny második felében autózók nem tudtak mit kezdeni a brazillal.
|
Az élen közben Hamilton és Räikkönen szorosan egymás mögött autózott, ám a finn nem tudta megelőzni a hazai közönség kedvencét. Mögöttük Alonso tisztes távolban körözött.
Az első bokszkiállások azonban mégis átrendezték a sorrendet. Mint ahogyan az várható volt, először Hamilton állt ki szerelőihez az élbolyból, és az ötödik pozícióba tért vissza. A brit majdnem úgy járt, mint egy hete Franciaországban Christijan Albers, aki magával vitte az üzemanyagtöltő tömlőt, ám az újonc még időben eszmélt, és lefékezett.
Két körrel később Räikkönen is érkezett szerelőihez, és sok üzemanyaggal távozott, de így is az élre állt vissza, jókora előnnyel.
Fernando Alonso ekkor még mindig nem állt ki, és gyors köreinek köszönhetően a kerékcsere és a tankolás után Räikkönen elé tért vissza, vagyis jó taktikájával a spanyol a harmadik pozícióból az élre ugrott. Közben már a mezőny végéről rajtoló Felipe Massa is vígan a pontszerzők közt autózott.
Alonso Alexander Wurznak és Scott Speednek adott egy kört, ám az amerikai pilóta nem volt túl előzékeny, az élen álló mclarenes karlendítéssel jelezte is nemtetszését. A két lekörözött sofőr utána viszont egymással kakaskodott, és ezt leginkább Speed bánta, a Toro Rosso bal első kerékfelfüggesztése ugyanis eltört, így számára véget ért a verseny.
A pályán ezek után ismét nem sok látnivaló volt, az Alonso, Räikkönen, Hamilton sorrend továbbra sem forgott veszélyben.
A kerékcserék második fordulója viszont ismét fordulattal szolgált, most Alonso húzta a rövidebbet. A második helyen autózó Räikkönen ugyanis tovább kinnmaradt a pályán, és körönként egy másodperccel volt gyorsabb Alonsónál. A Ferrari szerelői nem hibáztak, így a finn pilóta megnyugtató előnnyel az élre tért vissza.
Hamilton tartotta harmadik helyét, a hazai pályán versenyző pilóta pozícióját senki sem veszélyeztette, és neki sem volt esélye előrébb lépni.
Felipe Massa viszont hosszú második etapot futott, és az ötödik helyre ért vissza utolsó szervizeléséről. A brazil tovább fokozta amúgy is remek teljesítményét, és szinte pillanatok alatt megérkezett a negyedik helyezett Kubica mögé. A BMW lengyelje azonban foggal-körömmel ragaszkodott előkelő helyezéséhez, a leintésig maga mögött tartotta Massát.
A versenytávot leggyorsabban Kimi Räikkönen teljesítette, vagyis a Ferrari pilótája az egy héttel ezelőtti Francia Nagydíjhoz hasonlóan Silverstone-ban is győzni tudott. A finn mellé a McLaren-Mercedes két pilótája, Fernando Alonso és Lewis Hamilton állhatott fel a dobogóra.
A célvonalon Robert Kubica haladt át negyedikként, egy hajszállal megelőzve alkalmi kísérőjét, Felipe Massát. Nick Heidfeld a hatodik helyen hozta be a másik BMW Saubert.
A két Renault úgy lett pontszerző, hogy a hetedik Kovalainen és a nyolcadik Fisichella is már körhátrányban volt Kimi Räikkönenhez képest.
A világbajnoki pontversenyben továbbra is Hamilton vezet, de előnye 12 pontra csökkent Fernando Alonsóval szemben. Räikkönen feljött a harmadik helyre, Alonso 6 ponttal előtte, Massa 1 ponttal mögötte áll jelenleg.
Brit Nagydíj 2007. július 8. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
1ó21:43.074 |
10 pont |
2. |
|
Fernando Alonso [McLaren-Mercedes] |
+ 2.459 |
8 pont |
3. |
|
Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] |
+ 39.373 |
6 pont |
4. |
|
Robert Kubica [BMW-Sauber] |
+ 53.319 |
5 pont |
5. |
|
Felipe Massa [Ferrari] |
+ 54.063 |
4 pont |
6. |
|
Nick Heidfeld [BMW-Sauber] |
+ 56.336 |
3 pont |
7. |
|
Heikki Kovalainen [Renault F1] |
+ 1 kör |
2 pont |
8. |
|
Giancarlo Fisichella [Renault F1] |
+ 1 kör |
1 pont |
9. |
|
Rubens Barrichello [Honda Racing] |
+ 1 kör |
|
10. |
|
Jenson Button [Honda Racing] |
+ 1 kör |
|
11. |
|
David Coulthard [Red Bull Racing] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
Nico Rosberg [WilliamsF1] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Alexander Wurz [WilliamsF1] |
+ 1 kör |
|
14. |
|
Takuma Szato [Super Aguri] |
+ 2 kör |
|
15. |
|
Christijan Albers [Spyker] |
+ 2 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
1:20.638 |
|
Kiesők |
16. |
|
Vitantonio Liuzzi [Scuderia Toro Rosso] |
56. kör |
|
17. |
|
Jarno Trulli [Toyota] |
45. kör |
|
18. |
|
Anthony Davidson [Super Aguri] |
37. kör |
|
19. |
|
Scott Speed [Scuderia Toro Rosso] |
31. kör |
|
20. |
|
Ralf Schumacher [Toyota] |
24. kör |
|
21. |
|
Adrian Sutil [Spyker] |
19. kör |
|
22. |
|
Mark Webber [Red Bull Racing] |
10. kör |
|
A 2007-es világbajnokság állása 9 futam után:
Pilóták: Konstruktőrök: 1. Hamilton 70 1. McLaren-Mercedes 128 2. Alonso 58 2. Ferrari 103 3. Raikkönen 52 3. BMW Sauber 56 4. Massa 51 4. Renault 31 5. Heidfeld 33 5. Williams-Toyota 13 6. Kubica 22 6. Toyota 9 7. Fisichella 17 7. Red Bull-Renault 6 8. Kovalainen 14 8. Super Aguri-Honda 4 9. Wurz 8 9. Honda 1 10. Trulli 7 11. Rosberg 5 12. Coulthard 4 13. Szato 4 14. R.Schumacher 2 15. Webber 2 16. Vettel 1 17. Button 1
| |