|
Massa győzött, Alonso a világbajnok!
2006.10.23. 20:02
Michael Schumacher hétszeres világbajnokhoz méltóan teljesített pályafutása utolsó versenyén, ahol balszerencsék sorozatát követően a negyedik helyen végzett. Massa megnyerte hazai versenyét, Alonso második helyével megvédte bajnoki címét.
Felipe Massa hazai közönsége legnagyobb örömére megszerezte a győzelmet a Ferrarival a szezonzáró Brazil Nagydíjon, ahol Fernando Alonso második helyével bebiztosította magának az idei bajnoki címet. A drámai fordulatokkal tarkított versenyen mégis mindenki Schumachert figyelte, aki pályafutása utolsó futamán hihetetlenül jól teljesített.
A német versenyző egy technikai probléma miatt csak a tizedik helyről várhatta rajtot, majd az első körökben defektet kapott, mely miatt visszacsúszott a mezőny végére. A hétszeres világbajnok azonban nem adta fel, mindenkinél gyorsabb köröket futva végül a negyedik helyre tornázta fel magát - élete egyik legjobb versenyén.
Massa a huszonöt esztendős Alonso előtt hajtott át a célvonalon, míg a harmadik pozícióban a Honda Racing brit versenyzője, Jenson Button végzett. A spanyol pilóta tehát megvédte bajnoki címét, ahogy a Renault is megszerezte a konstruktőri trófeát Brazíliában, ahol Ayrton Senna 1993-as sikere óta először ünnepelhetett hazai győztest a közönség.
Kimi Raikkönen, aki a jövő évben Schumacher helyét veszi majd át a Ferrarinál, az ötödik pozícióban végzett utolsó versenyén a McLarennel, míg a pontszerzők sorát Giancarlo Fisichella a másik Renault-val, Rubens Barrichello a Hondával, és Pedro de la Rosa a McLarennel zárták.
A versenyt megelőzően egy különleges ceremóniára került sor a rajtrácson, melynek keretein belül a brazil futball legenda, Pelé átadott egy trófeát Michael Schumachernek a sportban elért eredményeiért.
 |
A verseny 23 fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét. Massa remekül kapta el a rajtot, így elsőként vehette be az első kanyart. Schumacher a tizedikről felugrott a hetedik helyre, miután megelőzte mindkét BMW-t az első körben. Eközben a Williams pilótái egymásnak ütköztek, mely mindkettejük versenyének végét jelentette.
Mark Webber vissza tudott térni még a Williams boxba, ám Nico Rosberg a célegyenesre ráfordító kanyart a leszakadt első szárnnyal nem tudta bevenni, és hatalmas sebességgel a falnak csapta autóját. Az FW27-es ripityára tört, a pálya tele lett törmelékkel, így a biztonsági autó azonnal megjelent.
Schumacher időközben Barrichellót megelőzve felugrott a hatodik helyre, majd a mezőny megérkezett a biztonsági autó mögé, mely öt kör után elengedte a versenyzőket.
Schumacher azon nyomban támadást intézett Fisichella ellen, akit az első kanyarban ki is fékezett, ám a Ferrari bal hátsó kereke - vélhetően még Rosberg autójának egyik törmeléke miatt - defektet kapott, így a hétszeres világbajnoknak egy előre be nem tervezett boxkiállást kellett eszközölnie. A német sofőr egy kör hátrányban, az utolsó helyen csatlakozott a mezőnyhöz.
 |
Eközben Massa folyamatosan növelte előnyét az élen, és már akkor tudni lehetett, ha minden rendben megy, megnyeri hazai versenyét a Ferrarival, a közönség legnagyobb örömére. Nem sokkal később kiállásra kényszerült Jarno Trulli a Toyotával, majd David Coulthard a Red Bullal. A Toyota számára már hamar befejeződött a küzdelem, ugyanis pár körön belül Ralf Schumacher autója is megadta magát, vélhetően a felfüggesztés meghibásodása miatt.
Schumacher eközben a tizenhetedik helyen tanyázott, ám Massa tovább növelte előnyét Raikkönennel szemben, akit nem sokkal lemaradva Alonso követett a harmadik helyen. A Renault spanyol pilótája azonban egy pillanatig sem lazíthatott, mert rohamléptekben zárkóztak fel mögé a Honda versenyzői.
Massa a 24. körben látogatott ki először a boxba, mellyel Raikkönen átvette az ideiglenes első helyet, aki nem sokkal később szintén meglátogatta szerelőit. Alonso két kört autózott az élen, majd kiállt tankolni. A spanyol pilóta azonban Raikkönen elé tért vissza, így első kiállásával nyert egy pozíciót.
Miközben Massa előnye már húsz másodperc volt az egy kiállásos stratégián lévő de la Rosával szemben, Schumacher megérkezett a mezőny mögé, és sikeresen megelőzte Alberst, akitől átvette a tizenhatodik helyet. A német versenyző mindenkinél jobb köröket teljesített, így a futam felénél járva már a tizedik helyen autózott.
De la Rosa végül a 35. körben állt ki a boxba, mellyel Alonso átvette a második helyet, ám hátránya majd fél perc volt a toronymagasan vezető Massával szemben. Schumacher ekkor már a nyolcadik volt. A hétszeres világbajnok szinte minden egyes körben javított helyezésén, senki nem tudta maga mögött tartani a tűzpiros Ferrarival, melyet a futam után a csapattól megkapott ajándékba.
 |
Schumacher a 49. körben teljesítette második és egyben utolsó kiállását. A német sofőr nem sokkal később Barrichellón is átlépett, és üldözőbe vette Fisichellát, akivel igencsak meggyűlt a baja. A német versenyző végül a célegyenes utáni kanyarban bebújt mellé, és elment mellette. Ehhez azonban az is kellett, hogy az olasz pilóta nagy igyekezetében elfékezze magát.
Miközben Schumacher előtt ismét megnyílt az út, Massa teljesítette utolsó kiállását, majd az élen folytatta tovább a körözést. Minden idők legsikeresebb autóversenyzőjének következő célpontja Raikkönen volt. Schumacher nem sokat teketóriázott, és finn kollégája mellett is elment az első kanyarban.
A Ferrari sztárpilótája az utolsó előtti körben még futott egy parádés kört, ám ez már nem volt elég ahhoz, hogy befogja a harmadik pozícióban autózó Buttont, így pályafutása utolsó versenyén meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
Massa magabiztosan nyert Alonso előtt, míg Button a harmadik lett. Schumacher mögött Raikkönen, Fisichella, Barrichello, és de la Rosa végeztek.
Brazil Nagydíj - Verseny:
Poz Pilóta Csapat Idő
1. Massa Ferrari (B) 1h31:53.751 2. Alonso Renault (M) + 18.658 3. Button Honda (M) + 19.394 4. M.Schumacher Ferrari (B) + 24.094 5. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 28.503 6. Fisichella Renault (M) + 30.287 7. Barrichello Honda (M) + 40.294 8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 52.068 9. Kubica BMW-Sauber (M) + 1:07.642 10. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör 11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 14. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 1 kör 15. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) + 1 kör 16. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 2 kör 17. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 6 kör
Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:12.162
Kiesettek:
Pilóta Csapat Kör Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 15 Trulli Toyota (B) 11 R.Schumacher Toyota (B) 10 Webber Williams-Cosworth (B) 1 Rosberg Williams-Cosworth (B) 1
| |