|
A Ferrarié az első sor Japánban
2006.10.08. 10:25
A Ferrari brazil sofőrje, Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót a Japán Nagydíj szombati időmérő edzésén, aki mellől csapattársa, Michael Schumacher indulhat majd a holnapi versenyen. A Toyota megverte a Renault-t, Alonso csak az ötödik.
Felipe Massa fantasztikus teljesítményt nyújtott a Japán Nagydíj időmérő edzésén, ahol nem kis meglepetésre megverte csapattársát, Michael Schumachert. A brazil pilóta 1:29.599-es idejével szerezte meg pályafutása második pole pozícióját Schumacher előtt, így a Ferrari versenyzői várhatják az első sorból a vasárnapi megmérettetést.
Schumacher legnagyobb riválisa, Fernando Alonso csak az ötödik helyen végzett, miután a Toyota versenyzői - feltehetően könnyebb autóval - a harmadik, illetve a negyedik pozícióban landoltak. A Renault második számú sofőrje, Giancarlo Fisichella a hatodik lett.
Az első etap napos, meleg időjárási körülmények között vette kezdetét, a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 30 fok volt, ám a hatalmas széllökések igencsak megnehezítették a csapatok életét.
Az első figyelemreméltó incidens négy perccel a kezdés után történt, mikor a hazai pályán bemutatkozó Sakon Yamamoto a visszafordítóban kihajtott a kavicságyba, ahonnan már nem is tért vissza. Ralf Schumacher teljesítette az első igazi mért kört a Toyotával, ám nyolc perccel később már testvére, Michael uralta a mezőnyt.
Schumacher, aki pályafutása során hat alkalommal győzedelmeskedett Japánban, 1:31.279-es idejével toronymagasan vezette az első tréninget, miközben honfitársa, a BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld felugrott mögé a második helyre. Ekkor a Renault-k még a boxban várakoztak. Ahogy egyre több gumi rakódott le a pályára, egyre gyorsabb köridők születtek. Massa 1:30.112-es idejével átvette a vezetést, így már akkor sejteni lehetett, nem lesz egyszerű megverni a Ferrarit.
A Toyota a végsőkig kivárt, ám Jarno és Ralf is fantasztikus időt mentek, amiből egyértelműen kiderült, hogy a Bridgestone jól felkészült hazai versenyére. Az első etap végén a következőképpen nézett ki a sorrend az élen: Massa, Trulli, Rosberg, Ralf, Button és Alonso, akik mindannyian megdöntötték a Michael Schumacher által még 2002-ben felállított pole-rekordot (1:31.317).
Az élmenők úgy döntöttek, hogy a második etap elején a boxban maradnak. Eközben Trulli futott egy 1:30.204-es időt, ám mikor Schumacher 1:28.954-es idejével átvette a vezetést, mindenkinek leesett az álla. A Ferrari brazil versenyzője is dobbantott, Massa 1:29.830-as köridejével felugrott a második helyre. Alonso a nyolcadik, Fisichella hatodikként került be az utolsó körbe. A második etap legnagyobb vesztese, kétségkívül Kimi Raikkönen volt, aki a tizenegyedik helyről várhatja a holnapi futam rajtját.
Az utolsó, mindent eldöntő tréning elején már látni lehetett, hatalmas küzdelem lesz az első helyekért. A Ferrari és a Renault versenyzői szinte egyszerre hagyták el a boxutcát, és kezdték meg az üzemanyag égetést. Ahogy az lenni szokott, elérkezett a pillanat, mikor mindenki kihajtott új abroncsokért, hogy megkezdje az igazi csatát a pole pozícióért.
Az időmérő végére az idő elromlott, kezdtek gyülekezni a pálya felett az esőfelhők, ám az időjárás végül nem szólt bele a végső küzdelembe. Massa elhappolta Schumacher elől az első helyet, míg a Toyota versenyzői bejöttek Alonso és Fisichella elé a harmadik, illetve a negyedik helyre, mely egy minden eddiginél izgalmasabb versenyt vetít előre.
Japán Nagydíj - időmérő |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
|
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
1. |
Massa |
Ferrari |
B |
1. |
1:30.112 |
3 |
2. |
1:29.830 |
3 |
1. |
1:29.599 |
10 |
2. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
8. |
1:31.279 |
3 |
1. |
1:28.954 |
3 |
2. |
1:29.711 |
11 |
3. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
4. |
1:30.595 |
6 |
5. |
1:30.299 |
3 |
3. |
1:29.989 |
10 |
4. |
Trulli |
Toyota |
B |
2. |
1:30.420 |
6 |
3. |
1:30.204 |
3 |
4. |
1:30.039 |
10 |
5. |
Alonso |
Renault |
M |
6. |
1:30.976 |
3 |
8. |
1:30.357 |
3 |
5. |
1:30.371 |
10 |
6. |
Fisichella |
Renault |
M |
11. |
1:31.696 |
4 |
6. |
1:30.306 |
3 |
6. |
1:30.599 |
10 |
7. |
Button |
Honda |
M |
5. |
1:30.847 |
6 |
4. |
1:30.268 |
6 |
7. |
1:30.992 |
10 |
8. |
Barrichello |
Honda |
M |
14. |
1:31.972 |
5 |
10. |
1:30.598 |
6 |
8. |
1:31.478 |
10 |
9. |
Heidfeld |
BMW |
M |
13. |
1:31.811 |
3 |
9. |
1:30.470 |
5 |
9. |
1:31.513 |
10 |
10. |
Rosberg |
Williams |
B |
3. |
1:30.585 |
6 |
7. |
1:30.321 |
6 |
10. |
1:31.856 |
10 |
11. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
15. |
1:32.080 |
3 |
11. |
1:30.827 |
6 |
|
|
|
12. |
Kubica |
BMW |
M |
7. |
1:31.204 |
3 |
12. |
1:31.094 |
5 |
|
|
|
13. |
de la Rosa |
McLaren |
M |
9. |
1:31.581 |
6 |
13. |
1:31.254 |
6 |
|
|
|
14. |
Webber |
Williams |
B |
10. |
1:31.647 |
6 |
14. |
1:31.276 |
5 |
|
|
|
15. |
Liuzzi |
STR |
M |
12. |
1:31.741 |
7 |
15. |
1:31.943 |
7 |
|
|
|
16. |
Albers |
Midland |
B |
16. |
1:32.221 |
7 |
16. |
1:33.750 |
6 |
|
|
|
17. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
17. |
1:32.252 |
6 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Doornbos |
Red Bull |
M |
18. |
1:32.402 |
7 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Speed |
STR |
M |
19. |
1:32.867 |
7 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Sato |
S. Aguri |
B |
20. |
1:33.666 |
6 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Monteiro |
Midland |
B |
21. |
1:33.709 |
3 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Yamamoto |
S. guri |
B |
22. |
- |
2 |
|
|
| |