|
Brawn: Az első kiállás döntött
2006.05.08. 14:50
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn szerint az első kiállás döntött a versenyen, ugyanis Michael Schumacher autóját úgy tudták megtankolni első etapja után, hogy tisztában voltak azzal, hogy Alonso mennyi üzemanyaggal kezdte meg második szakaszát.
Mivel Alonso egy körrel korábban hajtott ki a boxba üzemanyagért első etapját követően, a Ferrari mérnökeinek volt elég idejük arra, hogy változtassanak versenystratégiájukon.
Ennek fényében Michael éppen annyi üzemanyagot kapott, hogy második etapján pár körrel tovább kint maradhasson, és elég előnyt gyűjthessen össze ahhoz, hogy utolsó kiállását követően Alonso elé kerüljön.
„Azzal nyertük meg a versenyt, hogy egy körrel később hajtottunk ki a boxba az első etapot követően” – magyarázta Brawn. „Mivel a Renault előbb állt ki a boxba, lehetőségünk nyílt arra, hogy változtassunk stratégiánkon. Annyi üzemanyagot töltöttünk Michael autójába, hogy pár körrel később kelljen csak kihajtania a boxba második etapja végén.”
„Roppant fontos volt, hogy két-három körrel tovább kint tudjunk maradni, mert az abroncsaink minden egyes etap végén fergetegesen gyorsak voltak. Egy kicsit azonban aggódtunk, mert Michaelnek problémái voltak, és második etapja közepén egy kissé le is szakadt Alonsótól.”
Schumacher azonban bevallotta, nem volt egyszerű megszereznie a győzelmet, ugyanis a szeles időjárás miatt problémás volt Alonso mögött autózni. „Nehéz volt” – mondta. „Versenyképesek voltunk, ám a széllökések miatt komoly feladat volt az előttem autózó mögött haladni. A pálya egyes részein nagyon oda kellett figyelnem.”
Schumacher bízott benne, hogy már az első kiállása alkalmával megelőzheti Alonsót, azonban kis híján kicsúszott a pályáról, mikor a boxba jövet a nagy kapkodásban majdnem elvesztette autója felett az uralmát.
„Azt gondoltam, hogy már az első kiállás alkalmával meg tudjuk csinálni, de túlságosan keményen hajtottam, és a hatos kanyarban kis híján kicsúsztam” – magyarázta a német versenyző. „Ezért volt az, hogy egészen a második kiállásig mögötte kellett autóznom.”
„A verseny egyes szakaszaiban különbözően teljesítettünk. Egyszer ő volt a lassabb, majd én lassultam be, de végül sikerült befognom. A boxkiállás előtt nagyon keményen hajtott (Alonso), de szerencsére meg tudtam előzni, és megszereztük idei második futamgyőzelmünket.”
| |