|
A Ferrari nem tűri tovább a gyanúsítgatást
2006.05.03. 14:55
A Ferrari műszaki igazgatója, Ross Brawn figyelmeztette riválisait, nem fogják tűrni az alaptalan vádaskodást, és ha továbbra is a hajlékony szárnyak használatával gyanúsítják meg őket, könyörtelenül vissza fognak vágni, mert nekik is vannak bizonyítékaik
A Ferrari hátsó szárnya körüli vita a San Marinoi Nagydíjat követően ismét fellobbant, miután a Honda Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis levelet intézett a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA), melyben a helyzet tisztázását kérte a testülettől.
Willis azt állította, videofelvételei vannak arról, hogy a Ferrari 248 F1-es modell hátsó szárnya bizonyos sebesség felett elhajlik – annak ellenére, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az aerodinamikai elem áttervezésére szólította fel az olaszokat a Maláj Nagydíjat követően.
Megbízható források szerint Willis arra készül, hogy a Hondát rávegye saját fejlesztésű flexibilis szárnyának bevetésére, ugyanis nem tűri, hogy míg ellenfelei nyugodtan használhatják az illegális eszközt, ők ezt nem tehetik meg. Brawn azonban elmondta, egyáltalán nem tetszik neki a brackley-i bázisú csapat hozzáállása.
A brit szakember az Auto Motor Und Sport-nak adott nyilatkozatában elmondta, ha bárki is óvást nyújt be ellenük, az csúnyán meg fog fizetni, mert azonnal vissza fognak támadni.
„Ha valaki támadást intéz ellenünk, annak azonnal vissza fogunk vágni” – mondta Brawn. „A mezőny összes autójáról vannak olyan felvételeink, melyek egyértelműen bizonyítják, hogy bizonyos aerodinamikai elemek menet közben meghajlanak. Ha a videofelvétel elfogadható bizonyíték gyanánt, akkor azt kell mondjam, az összes autó illegális.”
A Honda Racing ügyvezető igazgatója, Nick Fry az elmúlt héten elmondta, azért küldtek levelet a FIA-nak, mert azt szeretnék, ha a mezőny összes tagja egyenlő feltételek mellett versenyezhetne.
„Valóban levelet írtunk a szövetségnek” – mondta Fry. „Tudatni szeretnénk a szövetséggel aggodalmainkat, mert egy bizonyos ponton Michael Schumacher 6 km/h-val volt gyorsabb, mint Alonso, míg máshol 6 km/h-val lassabban ment, mint a Renault világbajnoka.”
„Mindenkire azonos szabályok vonatkoznak, és ha a Ferrari olyan eszközöket használ, melyeket mi nem alkalmazhatunk, akkor tennünk kell valamit. Az elmúlt hónapokban Charlie fantasztikus munkát végzett, és ha bármiféle probléma felmerült az első szárnyakkal kapcsolatban, ő szinte azonnal reagált arra. Azonban most a Nemzetközi Automobil Szövetségen (FIA) múlik, hogy mindenkire azonos szabályok vonatkozzanak. Ezért is küldtünk levelet a szövetségnek.”
| |