|
Massa indulhat az élről Bahreinben
2007.04.15. 16:01
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte a pole pozíciót Bahreinben. A második helyről a McLaren újonca, Lewis Hamilton indulhat, míg a második sorban Kimi Raikkönen és a bajnoki címvédő Alonso foglalhat helyet.
A Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzésén 34 fokos levegő, és 40 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket, így ideális körülmények között vehette kezdetét a körözés.
Első etap
Elsőként a Williams istálló osztrák versenyzője, Alexander Wurz hajtott ki a pályára, akit a Red Bull Racing skótja, David Coulthard és a hondás Jenson Button követett a sorban. Wurz azonnal az élre áll, ám nem örülhetett sokáig, mert először márkatársa, Nico Rosberg, majd Trulli és Webber vette át tőle a vezetést.
A világ szeme a fiókcsapatokon volt, Anthony Davidson már a délelőtti edzésen bizonyította, hogy igenis oda kell figyelni a Super Aguririra. Miközben szép csendben a Toro Rosso olasz sofőrje, Vitantonio Liuzzi az élre állt, Davidson 1:33.403-as idejével toronymagasan átvette a vezetést.
Az edzés felénél járva az élmenők is kimerészkedtek a pályára. Elsőként a McLaren újonca, Lewis Hamilton kezdte meg gyorskörét, és bár az első szektorban hibázott, egyenletes tempót diktálva 1:32.580-ás idejével átvette a vezetést, miközben Barrichello felugrott a harmadik helyre a Hondával. Hamilton márkatársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso a második helyre hozta be autóját, míg Nick Heidfeld a harmadik pozícióba terelgette a BMW-t.
Négy perccel az első tréning vége előtt a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa 1:32.443-as idejével az élre ugrott, miközben csapattársa, Kimi Raikkönen szépen kényelmesen felzárkózott Alonso mögé a negyedik helyre. Ezzel kialakult a várt sorrend, a Ferrari, a McLaren, és a BMW versenyzői foglalták el az első hat helyet.
Az utolsó percekre is maradt némi izgalom, Ralf Schumacher a Toyotával, és a két Williams is a kiesők között volt. Roberg utolsó gyorskörén javított, és felugrott a hetedik helyre. Ralf végül bekerült az első tizenhat közé, ám ezzel a kiesés szélére sodorta Kovalainent a Renault-val, aki végül javítani tudott és bekerült a második körbe.
A két Honda végül éppen hogy csak továbbjutott, ám hat versenyző búcsúzott a küzdelemből: Takuma Szato, Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, Adrian Sutil, David Coulthatd, és Christijan Albers.
|
Második etap
Elsőként a Toyota duója kezdte meg a száguldást a második tréningen. Az első öt perc eltelte után Trulli, és Ralf Schumacher volt a sorrend, a többiek pedig csak ekkor kezdték meg első gyorskörüket. A Williams versenyzői beékelődtek a két Toyota közé, majd jött Heidfeld és 1:32.233-as idejével átvette a vezetést.
Az élmenők közül ismét Hamilton jött ki elsőként. A McLaren brit versenyzője fantasztikus teljesítményt nyújtva elsőként lépte át az 1:32-es határt, és 1:31.732-es idejével toronymagasan átvette a vezetést Heidfeldtől. A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso nagy meglepetésre nem tudta tartani a lépést márkatársával, és végül csak Heidfeld mögé, a harmadik helyre ért be a McLarennel, ám az edzésnek még nem volt vége.
Már csak a két Ferrari nem teljesített mért kört a második etapban. Az olaszok két versenyzője szinte egy időben hajtott ki a pályára. Elsőként Massa gördült át a célvonalon, a brazil az első két szektorban csúcsidőt autózott, és 1:31.359-es idejével magabiztosan állt az élre. Raikkönen is jól teljesített, a finn ideje azonban csak Hamilton mögé, a harmadik helyre volt jó.
Az első hat helyet ismét a három élcsapat versenyzői foglalták el. Meglepetésre a Super Aguri brit versenyzője, Anthony Davidson még az utolsó pillanatokban is a tizedik helyen tanyázott, ám végül nem jutott be a mindent eldöntő utolsó körbe.
Ahogy arra számítani is lehetett a két Honda búcsúzott a küzdelemtől, míg Ralf Schumacher és a Renault újonca, Heikki Kovalainen is kiesett a második körben, miközben csapattársa, Giacnarlo Fiishcella éppen hogy csak befért az első tízbe.
A második kör végén a következő versenyzők búcsúztak: Alexander Wurz, Heikki Kovalainen, Anthony Davidson, Ralf Schumacher, Rubens Barrichello, és Jenson Button.
|
Harmadik etap
Ahogy az lenni szokott, az időmérő edzés utolsó köre az üzemanyag fogyasztásról szólt. A versenyzők egymás mögött köröztek, és várták, hogy megkezdhessék a harcot a pole pozícióért.
Az edzés felénél járva megkezdődött a kiállások első köre. A McLaren és a Ferrari versenyzői lágy gumikat kaptak, ami már az időeredményeken is megmutatkozott. Az első figyelemreméltó időt Felipe Massa futotta meg a Ferrarival, és 1:33.090-es idejével átvette a vezetést. Hamilton felzárkózott Massa mögé, akit Raikkönen és Alonso követett, ám az élmenők még tartogattak valamit a végére.
Két perccel a tréning vége előtt a versenyzők ismét bejöttek a boxba új gumikért, hogy az utolsó percben eldöntsék a sorrendet. Felipe Massa kezdte meg a hajrát a pole pozícióért. A Ferrari brazil versenyzője egyik szektorban sem talált legyőzőre, és 1:32.652-es idejével megszerezte a rajtelsőséget. A második helyen Lewis Hamilton futott be, míg Raikkönen a harmadik, és Alonso csak a negyedik helyig jutott. Ahogy arra számítani is lehetett, a két élcsapat mögött a BMW versenyzői futottak be.
Bahrein - időmérő edzés |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Poz |
Idő |
Kör |
Poz |
Idő |
Kör |
Poz |
Idő |
Kör |
1. |
Massa |
Ferrari |
1. |
1:32.443 |
3 |
1. |
1:31.359 |
3 |
1. |
1:32.652 |
10 |
2. |
Hamilton |
McLaren |
2. |
1:32.580 |
3 |
2. |
1:31.732 |
3 |
2. |
1:32.935 |
10 |
3. |
Raikkonen |
Ferrari |
4. |
1:33.161 |
3 |
3. |
1:31.812 |
3 |
3. |
1:33.131 |
10 |
4. |
Alonso |
McLaren |
3. |
1:33.049 |
3 |
5. |
1:32.214 |
3 |
4. |
1:33.192 |
10 |
5. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
5. |
1:33.164 |
3 |
4. |
1:32.154 |
4 |
5. |
1:33.404 |
10 |
6. |
Kubica |
BMW Sauber |
8. |
1:33.348 |
4 |
6. |
1:32.292 |
3 |
6. |
1:33.710 |
10 |
7. |
Fisichella |
Renault |
12. |
1:33.556 |
6 |
10. |
1:32.889 |
6 |
7. |
1:34.056 |
10 |
8. |
Webber |
Red Bull |
11. |
1:33.496 |
6 |
8. |
1:32.808 |
6 |
8. |
1:34.106 |
10 |
9. |
Trulli |
Toyota |
6. |
1:33.218 |
6 |
7. |
1:32.429 |
6 |
9. |
1:34.154 |
10 |
10. |
Rosberg |
Williams |
9. |
1:33.349 |
6 |
9. |
1:32.815 |
6 |
10. |
1:34.399 |
10 |
11. |
Wurz |
Williams |
13. |
1:33.759 |
6 |
11. |
1:32.915 |
6 |
|
|
|
12. |
Kovalainen |
Renault |
10. |
1:33.467 |
6 |
12. |
1:32.935 |
6 |
|
|
|
13. |
Davidson |
Super Aguri |
7. |
1:33.299 |
6 |
13. |
1:33.082 |
6 |
|
|
|
14. |
R.Schumacher |
Toyota |
15. |
1:33.923 |
7 |
14. |
1:33.294 |
6 |
|
|
|
15. |
Barrichello |
Honda |
14. |
1:33.776 |
6 |
15. |
1:33.624 |
6 |
|
|
|
16. |
Button |
Honda |
16. |
1:33.967 |
8 |
16. |
1:33.731 |
6 |
|
|
|
17. |
Sato |
Super Aguri |
17. |
1:33.984 |
6 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
18. |
1:34.024 |
6 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Speed |
Toro Rosso |
19. |
1:34.333 |
6 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Sutil |
Spyker |
20. |
1:35.280 |
8 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Coulthard |
Red Bull |
21. |
1:35.341 |
4 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Albers |
Spyker |
22. |
1:35.533 |
7 |
|
|
|
|
|
|
| |