|
Schumi és Alonso lemásolta a tavalyi futamot!
2006.04.23. 19:20
Michael Schumacher győzelmével zárult a hatalmas izgalmakat hozó San Marinoi Nagydíj, ahol a Ferrari sztárja, és a Renault 25 éves világbajnoka, lemásolva a tavalyi évben megrendezett futamot, vérre menő csatát vívott az élen.
Ideális körülmények között vette kezdetét a San Marinoi Nagydíjon, ahol minden gond nélkül elrajtolt a mezőny. Schumacher megtartotta első helyét, míg a második pozícióból rajtoló Jenson Button beállt mögé. A másik Hondával versenyző Rubens Barrichello a harmadikról visszaesett az ötödik helyre, miután Felipe Massa és Fernando Alonso is elment mellette.
Annak ellenére, hogy az élmezőny probléma nélkül vette az első kanyarokat, a hátsó régióban igen nagy volt a tülekedés, melynek meg is lett az eredménye. Az utolsó helyen autózó Yuji Ide hátulról megtolta Christijan Albers autóját, melynek következtében a Midland elvesztette a tapadását, és pár szaltót bemutatva a kavicságyban landolt.
A verseny szervezői nem is vártak sokáig, és azonnal beküldték a biztonsági autót, így az élen autózó Schumacher elvesztette kezdeti előnyét. Albers szerencsére saját lábán hagyta el a pályát, ám nagyon ideges volt a Super Aguri versenyzőjére, aki időközben a boxba hajtva feladta a futamot – bár később visszatért.
A biztonsági autó vezeti a sort
A biztonsági autó mindössze másfél körig volt a pályán, így a második körben ismét elrajtolhatott a mezőny. Ahogy arra számítani is lehetett Schumacher azonnal megkezdte az elszakadást a többiektől.
Az első technikai problémára sem kellett sokat várni. Az ötödik körben a Toyota hazai színekben versenyző pilótája, Jarno Trulli állt be a boxba, és adta fel a küzdelmet.
Schumacher eközben szinte minden egyes körben megdöntötte saját idejét, azonban mégsem sikerült komolyabban elszakadnia a mögötte autózóktól. Érdekes volt látni, hogy az első tíz körben csak az első két helyen autózó Schumacher és Button tudott 1:26 alatti időket teljesíteni.
Az első tíz kört követően a sorrend Michael Schumacher, Jenson Button, Felipe Massa, Fernando Alonso, Rubens Barrichello, Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, és Mark Webber volt az első nyolc (pontszerző) helyen. Az viszont érdekes volt, hogy a másik Renault-ban versenyző Fisichella nem tudott előrébb kerülni és továbbra is a tizenegyedik helyen autózott – bár autójában jóval több üzemanyag volt, mint a többiekében.
A 14. körben megkezdődtek a kiállások. Elsőkét a Honda brazil versenyzője, Rubens Barrichello látogatta meg a szerelőket és vételezett üzemanyagot, illetve új abroncsokat. Rubens 15 másodpercig várakozott a boxban, így vélhetően a mérnökök menet közben változtattak stratégiáján. Egy körrel később a második helyen autózó Jenson Button szánta el magát a kiállásra, aki a tankolás után a hetedik helyen csatlakozott a mezőnyhöz.
Schumacher időközben több mint 10 másodperces előnyt halmozott fel a mögötte autózó Felipe Massával szemben, aki továbbra is maga mögött tartotta a világbajnoki pontversenyben vezető Fernando Alonsot.
Massa a 19. körben állt ki Fernando elől, aki előtt ezzel tiszta lett a pálya, így megkezdhette gyorsköreit. Az élen autózó Schumacher egy körrel később szintén meglátogatta a Ferrari szerelőket, akik megtankolták autóját. A német versenyző a második helyre jött vissza Fernando Alonso mögé, aki ekkor több mint hét másodperccel vezetett a Ferrari pilótája előtt, ám még nem volt kint a boxban.
Massa mögöt Alonso
A 22-23. körben a két McLaren is elszánta magát a kiállásra. Először Raikkönen, majd pedig Montoya látogatott ki a boxba. Eközben az első helyet birtokló Fernando Alonso egyre jobb köröket futott a szinte üres Renault-val. A spanyol végül a 25. körben állt ki, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy azzal kibírja a futam végéig. Fernando hosszabb első etapjával azonban komoly előnybe került, ugyanis első kiállását követően felugrott a második helyre, és tizenegy másodperccel lemaradva követte az élen autózó Schumachert.
Az első kiállások után a pontszerzők sora 26 kört követően a következőképp nézett ki: Michael Schumacher állt az élen, akit a Renault-val Fernando Alosot követett. A harmadik helyen a Honda britje, Jenson Button autózott a Ferrari brazilja, Felipe Massa előtt, aki mögött Juan Pablo Montoya tanyázott. A hetedik, illetve a nyolcadik helyen Mark Webber, és Giancarlo Fisichella következett.
Az olasz versenyző a 29. körben szánta el magát első kiállására, ám a várakozásokkal ellentétben nem kapott annyi üzemanyagot amennyivel befejezhette volna a futamot. A Renault vélhetően stratégiát váltott nála, hiszen a futam első felében nem tudta kihozni a maximumot egy kiállásos taktikájából.
Jenson Button ismét a boxba hajtott. A brit versenyző azonban óriási bonyodalmat okozott a boxutcában, hiszen a nyalókás ember már akkor zöld jelzést adott neki, mikor még rajta volt autóján a töltőcső. A Honda pilótája kilőtt a szerelők közül, mely miatt kiszakadt a töltőcső feje. Szerencsére azonban az elektronika beavatkozott, és megakadályozta, hogy kifolyjon az üzemanyag. Button végül „gond” nélkül folytatni tudta a körözést.
A nagy kavarodás közben Fernando Alonso körönként másfél másodpercet hozott az élen autózó Michael Schumacheren. A Renault-nak szemmel láthatóan jobb volt a tapadása, miközben Ferrari versenyzője szenvedett az autó pályán tartásával. A spanyol pilóta a 34. körben teljesen megérkezett Schumacher mögé, mely kísértetiesen hasonlított a tavalyi futamra, ám éppen fordított sorrendben.
Schumachernek nyilvánvalóan komoly problémája volt – talán az abroncsokkal – ugyanis a köridők 1:25-ről visszaestek 1:28-ra. Ez azonban a mögöttük autózóknak kedvezett, akik körönként másfél, két másodperccel futottak jobb időket náluk.
A Renault a 40. körben végül úgy döntött, hogy kiveszi Alonsot Schumacher mögül, hiszen a spanyol versenyző egyszerűen nem tudott támadási pozícióba kerülni az amúgy is előzésre alkalmatlan Imolában.
Schumi és Alonso csatája
Egy körrel később Michael Schumacher is kihajtott a boxba. Hatalmas meglepetésre a német versenyző vissza tudott tréni Alonso elé, ami az utolsó húsz körre fantasztikus harcot vetített előre. A két versenyzőt mindössze fél másodperc választotta el egymástól.
Montoya 44. körben állt ki az élről, és a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa előtt, az ötödik helyen csatlakozott a mezőnyhöz. Button ismét a boxba hajtott, hiszen az előző tankolása nem volt túlzottan sikeres. A brit versenyző stratégiáját igencsak megpecsételte a nyalókás ember bénázása, így a Honda sztárjának már ott le kellett mondania a dobogós helyezésekről. Button a kilencedik helyre esett vissza.
A verseny utolsó szakaszában nem változott jelentősen a sorrend. Az élen továbbra is hatalmas volt a csata Schumacher és Alonso között, azonban a spanyol egyszerűen nem tudott támadási pozícióba kerülni a Ferrari versenyzőjével szemben.
Az utolsó öt körben a Renault versenyzője vissza is vett, így Michael Schumacher a tavalyi Amerikai Nagydíj után megszerezte első futamgyőzelmét. A Ferrari roppant boldog volt, hiszen hazai versenyén két év után ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára.
A harmadik helyen a McLaren tartalékautójával versenyző Juan Pablo Montoya futott be, akit a Ferrari másik pilótája, Felipe Massa követett. Kimi Raikkönen az ötödik lett, míg a pontszerzők sorát a Williams ausztrálja Mark Webber, a Honda britje Jenson Button, és az új Renault motorral versenyző Giancarlo Fisichella zárt.
San Marinoi Nagydíj – Verseny:
01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1h31:06.486
02. - Alonso - Renault (M) + 2.096
03. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 15.868
04. - Massa - Ferrari (B) + 17.096
05. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 17.524
06. - Webber - Williams-Cosworth (B) + 37.739
07. - Button- Honda (M) + 39.635
08. - Fisichella - Renault (M) + 40.200
09. - R.Schumacher - Toyota (B) + 45.511
10. - Barrichello - Honda (M) + 1:17.851
11. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) + 1:19.675
12. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1:22.370
13. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör
14. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
15. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
16. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:24.569
Kiesettek:
Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 48.kör
Sato - Super Aguri-Honda (B) 45.kör
Klien - Red Bull-Ferrari (M) 41.kör
Ide - Super Aguri-Honda (B) 24.kör
Trulli - Toyota (B) 7.kör
Albers - MF1-Toyota (B) 1.kör
| |