|
Schumacheré a pole Monacóban
2006.05.28. 14:18
A Ferrari hétszeres világbajnoka kicsúszással zárta a Monte-Carlói Nagydíj időmérő edzését, azonban így is ő várhatja az élről a holnapi futam rajtját. Schumacher mögött a Renault világbajnoka, Fernando Alonso, és a Williams sofőrje, Mark Webber végzett.
Első etap
Az elmúlt versenyekkel ellentétben az élmenők már az első öt percben kilátogattak a monacói pályára, hogy elkerüljék a tréning utolsó perceiben a kavarodást.
A pilóták már hetekkel ezelőtt aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy az új időmérő rendszer miatt minden eddiginél kockázatosabb lesz a szombati időmérő edzés, hiszen egy esetleges baleset miatt szinte minden felborulhat, és olyanok eshetnek ki az első körökben, akik még a futamgyőzelemre is esélyesek lehettek volna.
Az első gyorskört a Toro Rosso versenyistálló olasz pilótája, Vitantonio Liuzzi teljesítette, ám nem maradt sokáig az élen, hiszen jött Alonso, aki átvette tőle a vezetést. A Renault spanyolja volt az első az élmenők közül, aki mért kört autózott, ám ideje nem volt túl meggyőző, amit az is bizonyít, hogy nem sokkal később Scott Speed át is vette tőle a vezetést.
Egyre többen hajtottak ki a pályára, ám nyolc perccel az edzés vége előtt megtörtént, amitől mindenki tartott. A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa a kaszinó utáni kanyarban megcsúszott, és nekivágta autóját a gumifalnak. A tréninget azonnal megállították, ami Schumacher számára nagyon rossz hír volt, hiszen éppen akkor kezdte volna meg gyorskörét, melyet meg kellett szakítania, így továbbra is mért kör nélkül tanyázott az utolsó helyen.
Pár perc közjátékot követően, miután eltávolították Massa összetört Ferrariját a pályáról, ismét megnyitotta kapuit a boxutca. Az élen a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli tanyázott.
A versenyzők azonnal megszállták a pályát. Fisichella után Alonso vette át a vezetést, miközben Schumacher az utolsóról felugrott az ötödik pozícióba. Nem sokkal később a McLaren finn sztárversenyzője, Kimi Raikkönen 1:13.8-as idejével átvette a vezetést, így bebiztosította helyét a második etapba.
Az első etap legnagyobb meglepetése kétségkívül Felipe Massa kiesése volt, aki már első gyorskörén összetörte a Ferrarit, így nem volt lehetősége a javításra. Az első tizenöt perces tréning végén a következő versenyzők búcsúztak: Christijan Albers, Tiago Monteiro, Scott Speed, Takuma Szato, Franck Montagny, és Felipe Massa.
Kimi Raikkönen / McLaren
Második etap
A második etapot ugyanolyan elánnal kezdték meg a versenyzők, mint az elsőt. A BMW Sauber istálló német versenyzője, Nick Heidfeld teljesítette az első gyorskört a második tizenöt perces edzés elején.
Heidfeld azonban nem örülhetett sokáig, mert jött a két Renault, akik azonnal átvették a vezetést. Alonso és Fisichella fantasztikus időt autózott, ám a McLaren finnje, Kimi Raikkönen még őket is felülmúlta, és 1:13.532-es idejével, új pályacsúccsal állt az élre.
Már csak hét perc volt hátra a második edzésből, mikor a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher kimerészkedett a pályára. A német versenyző mindössze csak két tizeddel maradt el az élen álló Raikkönentől, és a negyedik helyre hozta be a 248 F1-es modellt.
Az ötödik helyen, Schumacher mögött, Mark Webber tanyázott, aki a Williams-szel kimagasló időt autózott. Öt perccel az edzés vége előtt a Honda brit versenyzője, Jenson Button, és a Toyota német sztárja, Ralf Schumacher is a kiesők között tanyázott, így már akkor kilátásban volt az újabb meglepetés.
A Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard az utolsó pillanatokban hatalmsat autózott, és Schumacher elé, a negyedik helyre jött be.
A második etap után a következő versenyzők búcsúztak: Ralf Schumacher, Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Jenson Button, Jacques Villenuve, Nick Heidfeld.
Fernando Alonso / Renault
Harmadik etap
Ahogy az lenni szokott, az utolsó mindent eldöntő 20 perces tréninget már a boxutcában felsorakozva várták a versenyzők, hogy minél előbb megkezdhessék az üzemanyag elégetését. Az első tíz perc tehát ugyanolyan unalmasra sikerült Monacóban, mint a korábbi versenyeken.
Kilenc perccel az edzés vége előtt elsőként Kimi Raikkönen hajtott be a boxba új abroncsokért, akit egy körrel később csapattársa, Juan Pablo Montoya követett. A kolumbiai pilóta után Fisichella, majd Alonso látogatott ki a szerelők közé és kapott új gumikat.
Az első figyelemreméltó kört Schumacher futotta, aki 1:13.898-as idejével átvette a vezetést. Négy perccel a tréning vége előtt Raikkönen ismét kilátogatott a boxba új gumikért. Nem sokkal később Fisichella és Alonso is megkapta az új gumikat, így a döntés ismét az utolsó egy percre maradt.
Az utolsó utáni pillanatra is maradt még meglepetés. Schumacher az utolsó gyorskörén elfékezte magát az utolsó előtti visszafordítóban, és kis híján neki is csapta autóját a szalagkorlátnak. A Ferrari keresztbe állt, azonban a többiek folytatták a száguldást.
Bár úgy tűnt, senki nem vette el a lábát a gázról az utolsó szekcióban, nyilvánvalóan lassultak a versenyzők, így már esélyük sem volt megverni a Ferrari hétszeres világbajnokát, aki ezzel megszerezte a pole pozíciót a Monte-Carlói Nagydíjon. Az esetet egyébként a stewardok kivizsgálják, ugyanis Schumacher akadályozta ellenfeleit a tréning végén.
Schumacher mellől, az első sorból a Renault világbajnoka, Fernando Alonso, míg a harmadik pozícióból Merk Webber indulhat.
Monte-Carlói Nagydíj - Időmérő:
01. - M.Schumacher - Ferrari (B) - 1:15.118 - 1:13.709 - 1:13.898
02. - Alonso - Renault (M) - 1:14.232 - 1:13.622 -1:13.962
03. - Webber - Williams (B) - 1:14.305 - 1:13.728 -1:14.082
04. - Raikkonen - McLaren (M) - 1:13.887 - 1:13.532 -1:14.140
05. - Fisichella - Renault (M) - 1:14.614 - 1:13.647 -1:14.396
06. - Montoya - McLaren (M) - 1:14.483 - 1:14.295 -1:14.664
07. - Barrichello - Honda (M) - 1:14.766 - 1:14.312 -1:15.804
08. - Trulli - Toyota (B) - 1:14.883 - 1:14.211 -1:15.857
09. - Coulthard - Red Bull (M) - 1:15.090 - 1:13.687 -1:16.426
10. - Rosberg - Williams (B) - 1:14.888 - 1:13.909 -1:16.636
11. - R.Schumacher - Toyota (B) - 1:14.412 -1:14.398
12. - Klien - Red Bull (M) - 1:14.489 -1:14.747
13. - Liuzzi - Toro Rosso (M) - 1:15.314 -1:14.969
14. - Button - Honda (M) - 1:15.085 -1:14.982
15. - Villeneuve - BMW (M) - 1:15.316 -1:15.052
16. - Heidfeld - BMW (M) - 1:15.324 -1:15.137
17. - Albers - Midland (B) - 1:15.598
18. - Monteiro - Midland (B) - 1:15.993
19. - Speed - Toro Rosso (M) - 1:16.236
20. - Sato - Super Aguri (B) - 1:17.276
21. - Montagny - Super Aguri (B) - 1:17.502
22. - Massa - Ferrari (B) -idő nélkül
| |