|
Webber nem akar a Renault-hoz szerződni
2006.05.02. 15:02
A Renault-nál év végén új pilóta után kell néznie a vezetőségnek, és a célkeresztbe könnyen bekerülhet Mark Webber is. A Williams versenyzője azonban jól érzi magát jelenlegi munkaadójánál, és nem gondolkodik a váltáson.
Jövőre a Renault istállónál egy versenyzői ülés mindenképen megüresedik majd, mivel a világbajnoki címvédő Alonso a McLarennél folytatja pályafutását. Mark Webber, a Williams pilótája is jó eséllyel pályázik az egyik kék-sárga járgányra, de az ausztrál nem szeretné elhagyni mostani csapatát
Webber menedzsere történetesen Flavio Briatore -a Renault csapatfőnöke-, így kézenfekvő megoldás lehet, hogy az ausztrál vegye át Alonso helyét a franciáknál. Webbernek ráadásul a képességei is adottak ahhoz, hogy megfelelő helyettese legyen a távozó spanyolnak.
„Szeretnék a Williamsnél maradni”- hangzott Webber egyértelmű válasza az üggyel kapcsolatban. A 29 éves pilóta tavaly került a brit csapathoz, és a szerződése a 2006-os szezon végén lejár ugyan, de Frank Williams csapatfőnöknek elővásárlási joga van az ausztrálra. Persze az sem biztos, hogy Webbert marasztalni fogják, és ezzel ő maga is tisztában van: „Meg kell várnunk, hogy Frank egyáltalán élni kíván-e a szerződésben szereplő opciós jogával.”
„Túl nehéznek, és talán feleslegesnek is tartom azt a procedúrát, hogy ismét megismerkedjen az ember 250-400 új munkatárssal”- nevezte meg a csapatváltás ellen szóló egyik legnyomósabb érvét Webber. „A Williamsnél akarom folytatni a pályafutásomat”- tette egyértelművé, hogy ő szívesen hosszabbítana jelenlegi csapatával.
Miután 2005 végén a BMW szakított a Williams alakulatával és így a britek gyári támogatás nélkül maradtak, sokan féltették a csapatot. A Cosworth erőforrások azonban az idei mezőny egyik legerősebb nyolchengereseivé léptek elő. Ennek ellenére nem elképzelhetetlen, hogy a két fél jövőre már nem dolgozik közösen.
Webber szerint azonban egy újabb motorváltás nem a legjobb megoldás: „Az odáig rendben, hogy ha továbbra is maradunk a Cosworth mellett, akkor fizetnünk kell, de ha váltunk, akkor pedig az új partnerrel kell megtanulnunk együtt dolgozni. Az sem a legjobb megoldás. Különben is, én nagyon meg vagyok elégedve a jelenlegi motorjainkkal.”
A megbízhatóság terén azonban még van mit fejlődnie a Cosworthnak is: „A kétversenyes ciklus nagy kihívást jelent, de a mérnökök nagyon komolyan veszik a versenyt, és következetesen dolgoznak”- fejezte mondandóját Webber, kicsit hízelegve a motorgyártónak is.
| |