|
Előzetes: Magyar Nagydíj
2006.08.04. 14:17
Elérkezett a várva várt pillanat, a hétvégén hazánkba látogat a Forma-1 száguldó cirkusza. A Magyar Nagydíj legnagyobb esélyese kétségkívül a Ferrari, azonban eddig úgy néz ki, hogy az időjárás a Michelin, és ezzel a Renault malmára hajtja a vizet.
Utcai száguldás Budapesten
A hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon sok mindenre választ kaphatunk. A Ferrari az elmúlt három versenyt zsinórban megnyerte, miközben a Renault úgy tűnik, elvesztette a fonalat - ami egyesek szerint az ellensúlyos lengéscsillapító betiltásának "köszönhető".
Igen ám, de a franciák végül kisírták, hogy a Hungaroringen ismét használhassák a korábban betiltott rendszert, egészen addig, míg a bíróság meg nem hozza ítéletét az ügyben - ami csak szeptember elejére várható. Hogy a trükkös lengéscsillapító használatával mire lesz képes a Renault, illetve a Michelin, a hétvégi Magyar Nagydíjon kiderül.
Azonban lengéscsillapító ide, vagy oda, a mogyoródi ring inkább a Ferrari pályája. Elég, ha csak a tavalyi évet vesszük alapul, mikor az olaszok az egész szezonban gyengén teljesítettek, ám Schumacher fantasztikus vezetéssel megszerezte a második helyet, miközben a Renault - annak ellenére, hogy mindenhol verhetetlen volt - egyetlen egy pontot sem tudott szerezni.
Bár az elmúlt években hatalmas hőség volt a magyar versenyen, ami a Bridgestone gumiknak kedvezett, most úgy tűnik, hogy a megszokottnál hűvösebb lesz, ami viszont jól jöhet az amúgy is gyengélkedő Michelinnek, és persze ezzel együtt a Renault-nak.

Visszatekintő - Magyar Nagydíj (2005)
Már az időmérő edzésen hatalmas meglepetés született, hiszen Michael Schumacher megszerezte a pole pozíciót a gyengélkedő Ferrarival. A második helyet a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya kaparintotta meg. A harmadik a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli lett, akit Kimi Raikkönen követett a negyedik helyen. A világbajnoki esélyes Alonso csak a hatodik pozícióig jutott.
Már a rajt is érdekesen sikerült. Az első kanyarban Klien autója egy kisebb ütközés következtében megemelkedett, így a Red Bull osztrák versenyzője azonnal kiesett. Alonso sem úszta meg az első kanyart, az ott kialakult kalamajkát a Renault első vezetőszárnya bánta, így a spanyolnak már az első körben ki kellett állnia a boxba, hogy a szerelők helyrehozzák autóját.
Schumacher megtartotta vezető helyét, miközben Raikkönen felugrott a harmadik helyre, csapattársa, Montoya mögé. Nem sokkal később a kolumbiai pilóta elengedte csapattársát, hogy Raikkönen mindent ki tudjon hozni három kiállásos stratégiájából, mígnem a 11. körben kiállt tankolni. A Ferrari német sztárja a 15. körben követte Raikkönent, ám a finn elé tért vissza, így megtartotta vezető helyét. A két kiállással operálók, köztük Montoya is csak a 21. kör tájékán teljesítették első kiállásukat. Raikkönen eközben egyre nagyobb nyomást gyakorolt Schumacherre, akit azonban nem tudott megelőzni a pályán, így a két kiállásos stratégiával futó Montoya egyre jobban kezdett megérkezni az élen álló duó mögé.
Schumacher egy körrel előbb teljesítette második kiállását, mint Raikkönen, mellyel átadta a finnek az első helyet. Bár teljesen úgy nézett ki, hogy Montoya kényelmesen megnyeri a Magyar Nagydíjat, a 41. körben a McLaren főtengelye eltört, így feladni kényszerült a küzdelmet.
A végére is maradt némi izgalom. A Schumacher fivérek vívtak hatalmas harcot a második helyért, ám Michael meg tudta tartani pozícióját, így Ralfnak meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A versenyt Raikkönen nyerte.
Magyar Nagydíj - 2005
1. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1h37.25.552 2. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 35.581 3. - R.Schumacher - Toyota (M) + 36.129 4. - Trulli - Toyota (M) + 54.221 5. - Button - BAR-Honda (M) + 58.832 6. - Heidfeld - Williams-BMW (M) + 1:08.375 7. - Webber - Williams-BMW (M) + 1 kör 8. - Sato - BAR-Honda (M) + 1 kör
Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:21.200

Időjárás
A meteorológusok előrejelzései szerint váltakozó lesz az időjárás a hétvégén. A pénteki szabadedzéseken esőzésekre kell számítani, míg a szombati időmérőn valószínűleg derült égbolt fogadja majd a versenyzőket. ám a vasárnapi futam napján ismét számítani lehet záporokra-zivatarokra. Bár eddig még soha nem volt esős futam a Hungaroringen, nem kizárt, hogy idén, a 21. Magyar Nagydíjon megtörik ez a sorozat. A hőmérséklet is alacsonyabb lesz, mint az elmúlt versenyeken, hiszen az időjósok állítása szerint csak 25 fokig kúsznak majd fel a hőmérők higanyszálai.
Abroncsok
A hétvége legnagyobb kérdése egyértelműen az, hogy a Michelin vissza tud-e vágni a Bridgestone-nak. Mivel az elmúlt verseny után nem volt lehetőségük a csapatoknak a tesztelésre, nagy valószínűséggel továbbra is a japánoknál lesz az előny, ám a Michelin fogadkozik, hogy új keverékeikkel ismét partiban lesznek a Bridgestone-nal a Hungaroringen. A francia beszállítónak az idő abszolút kedvez, ám ez még nem garancia arra, hogy partnercsapatai fölényben lesznek.
Stratégia
Sokan Monacóhoz hasonlítják a Hungaroringet, ami nem csoda, hiszen a pálya karakterisztikájából adódóan szinte lehetetlen az előzés, így az időmérő edzés hatalmas súllyal esik a latba. Éppen ezért az élmenők nagy valószínűséggel csak kevés üzemanyaggal kezdik meg a versenyt, hogy a rajtrács elejére kerüljenek. A három-, illetve a két kiállásos stratégia lesz a jellemző a hétvégi versenyen, míg a mezőny hátsó régiójában helyet foglaló pilóták akár az egy kiállással is megpróbálkozhatnak, ami bár komoly kockázattal jár, mégis eredményes lehet.
Összegzés
A hétvége legnagyobb esélyese kétségkívül a Ferrari, azonban komoly figyelmet kell fordítani a Williams és a McLaren istállókra, akik akár meglepetést is okozhatnak egyeseknek, különösen az időmérő alatt. A versenyt egyértelműen az időmérő, illetve a stratégia fogja eldönteni, ugyanis előzni szinte lehetetlen a Hungaroringen.
Menetrend
Magyar Nagydíj - Hivatalos program |
Program |
 |
Idopont |
2006. augusztus 4. (péntek) |
 |
Pénteki elso szabadedzés |
 |
11:00-12:00 |
 |
Pénteki második szabadedzés |
 |
14:00-15:00 |
 |
2006. augusztus 5. (szombat) |
Szombati szabadedzés |
 |
11:00-12:00 |
 |
 |
Idoméro edzés |
 |
14:00-15:00 |
 |
2006. augusztus 6. (vasárnap) |
 |
Verseny |
 |
14:00-16:00 | |
| |