|
A csapatok megegyeztek a motorszabályokról
2006.07.05. 17:19
A Forma-1-es csapatok vasárnap reggel sikeresen megegyeztek a jövőbeli motorszabályokról, így a hosszú ideje tartó bizonytalanság után végre tisztázódni látszik a sport jövője.
A hétvégén Indoanapolisban megrendezett megbeszélések úgy tűnik, hogy eredményesek voltak, mert a csapatok ma reggel megegyeztek a jövőbeli motorszabályokról, melyek értelmében a 2007-es idénytől részleges befagyasztásra kerülnek az erőforrások.
Bár a pontos részletek egyelőre nem ismertek, a szövetséghez közel álló források szerint a csapatok az elkövetkezendő három évben csak a motorok bizonyos részeit fejleszthetik. A nagyvállalatoknak a 2007-es idény elején kell leadniuk a jövő évben használni kívánt motorblokkjukat, így nem azzal az egységgel kell indulniuk, melyet már leadtak a FIA-nak.
Az irányító testület minden szezon elején kiadja azoknak a motorelemeknek a listáját, melyeken az év során fejleszthetnek a csapatok, tehát az erőforrások csak részlegesen kerülnek befagyasztásra.
Az új, mindenki számára elfogadható egyezség úgy tűnik, hogy valahol a Ferrari, a Renault, illetve a Cosworth által javasolt Maranelloi Egyezmény, valamint a Honda, a BMW, a Toyota, és a Mercedes-Benz által előterjesztett Monacói Egyezmény között van.
Az új szabályokat tartalmazó dokumentum jelenleg az indianapolisi paddock-ban kering, hogy azt a csapatvezetők egyenként aláírhassák. A csapatok által szignózott dokumentumot a jövő héten a Forma-1 Bizottság még áttanulmányozza, azonban nem valószínű, hogy elutasítja azt, így az azonnal a FIA Világtanács elé kerülhet engedélyezésre.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen mindaddig óvatos marad, míg a dokumentumot mindenki alá nem írja. "Úgy tűnik, hogy hamarosan mindenki szignózza az iratokat, de egyelőre még nem tartunk ott."
A Renault igazgatója, Flavio Briatore ennél sokkal boldogabban nyilatkozott. Az olasz szakember örült, hogy végre sikerült pontot tenniük az ügy végére, ám továbbra is mérges, hogy ez ilyen sok időbe telt.
"Úgy tűnik rendben lesz minden" - mondta. "Mindenképpen jó a Forma-1 számára, hogy egyetértés született, ám nem tudom megérteni, hogy miért csak a motorokról beszélünk. Egy motorformulát hajszolunk, pedig inkább arra kellene törekednünk, hogy minél érdekesebbé tegyük a sportot. Ez a legnagyobb problémánk."
"A világ legdrágább autóival unalmas versenyeket futunk. Ez a probléma. Ha a mai versenyt követően megkérdeznék pár rajongót, hogy mit tud az Indianapolisi Egyezményről, vagy a Maranelloi Egyezményről, akkor azt sem tudnák, hogy mi a francról beszélek. Ez komoly probléma az F1-ben."
| |