|
Alonso nyerte a kaotikus Ausztrál Nagydíjat
2006.04.03. 20:53
A Renault világbajnoka, Fernando Alonso győzelmével zárult az Ausztrál Nagydíj, ahol egy pillanatig sem lehetett unatkozni. Komoly kicsúszások, számtalan biztonsági autós periódus után az első három sorrendje: Alonso, Raikkönen, és Ralf Schumacher lett.
Kaotikus körülmények között vette kezdetét az Ausztrál Nagydíj, ahol már a felvezető körben történtek furcsaságok. A hűvös, poros aszfalton a versenyzők cikázva melegítették abroncsaikat, mikor a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya megpördült, keresztbeállt, és az egész mezőny megelőzte. Újabb felvezető kör vette kezdetét, mivel a második helyről induló Giancarlo Fisichella jelezte, valami gond van autójával. Az olasz pilóta így a boxból várhatta a rajtot, miközben Montoya visszatért az ötödik pozícióba.
Button jól kapta el a rajtot, ám Alonso nála is jobban. A spanyol kis híján meg is előzte a Honda versenyzőjét, ám hatalmasat fékezett a külső íven, és maga elé engedte a britet. A mezőny ezúttal nem úszta meg az első kanyart. Az első kieső a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa volt, aki az első kanyarban akadt össze Rosberggel, és Kliennel, majd a gumifalba csapódott. A Williams versenyzője leszakadt hátsó szárnnyal tért vissza a boxba, ám mivel autója oldallemeze is komolyan sérült, a fiatal pilóta a futam feladására kényszerült.
Még az első körben összeakadt Jarno Trulli és David Coulthard, amit az olasz Toyotája bánt. Fisichella eközben a boxból rajtolva kezdhette meg a felzárkózást, ám már az első kanyarban megpördült. Nem kellett sokat várni, és a biztonsági autó a pályára gördült.
Az új rajtot fantasztikusan kapta el Alonso, aki rátapadt Buttonra, és a célegyenes után sikeresen megelőzte. A brit pilóta szemmel láthatóan küszködött az abroncsaival, így kis híján Raikkönen is átlépett rajta. Többen is előzésbe bocsátkoztak, miközben Alonso komoly előnyre tett szert az élen. A spanyol pilótának azonban nem volt szerencséje, mert Christian Klien első körben megsérült Red Bullja minden előzetes jelzés nélkül kitört, és nekivágódott a szalagkorlátnak, ami miatt a biztonsági autó újból megfogta a mezőnyt.
A nyolcadik körben ismét szabaddá vált az út a versenyzők előtt, aminek most is Button itta meg a levét. Alonsohoz hasonlóan, Kimi Raikkönen is simán elment a brit pilóta mellett, aki a harmadik kanyarban még kakaskodott a finnel, ám visszaállt a harmadik helyre.
Tíz kör után így nézett ki az első nyolc sorrendje: Alonso, Raikkönen, Button, Montoya, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, és M. Schumacher – aki az első etapban meglepő módon a két Toro Rossoval harcolt.
Időközben Liuzzi megelőzte a szemmel láthatóan küszködő Schumachert, míg a mezőny hátsó régiójában Takuma Szato a Super Agurival a tizenharmadik helyen autózva igencsak megnehezítette Rubens Barrichello, és David Coulthard életét, akik egyszerűen képtelenek voltak támadási pozícióba kerülni. Az élen Alonso tovább növelte előnyét Raikkönennel szemben, akit tisztes távolságból követett a pole-ból rajtoló Jenson Button.
Az élmezőny tagjai közül Juan Pablo Montoya hajtott ki elsőként a boxba. A kolumbiai versenyző a 18. körben vételezett üzemanyagot, akit egy körrel később Jenson Button és Ralf Schumacher követtek. A boxból rajtoló Gianacrlo Fisichella is meglátogatta szerelőit, miközben Monoya az első kiállásokat követően sikeresen megelőzte Buttont. A 20. körben az élen autózó Alonso is kiállásra szánta el magát, akit egy körrel később Kimi Raikkönen követett.
Az első kiállásokat követően a hazai hős, a Williams ausztrál pilótája vette át a vezetést, aki nem sokáig örülhetett, hiszen autója a 23. körben megadta magát, így kiállásra kényszerült. Ezzel a BMW Sauber versenyzője, Nick Heidfeld vette át a vezetést. A német versenyző, honfitársával Michael Schumacherrel együtt a 25. körben látogatott ki a boxba üzemanyagot és új gumikat vételezni.
Heidfeld nagy meglepetésre Button elé ért vissza, így az első kiállásokat követően az élmezőny a következőképp nézett ki: Alonso, Raikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, M. Schumacher, Villeneuve, R. Schumacher, Liuzzi, és Fisichella.
Michael Schumacher rohamléptekben zárkózott fel az ötödik helyen autózó Buttonra. A 33. körben azonban a Ferrari hétszeres világbajnoka hibázott, és a célegyenesre ráfordító kanyart túlságosan szélesen vette, a kerékvető megdobta, mely miatt a szalagkorlátnak vágta autóját. A biztonsági autót immáron harmadszorra küldték ki a pályára. A csapatok kihasználva a lehetőséget megkezdték utolsó kiállásaikat.
Mivel Raikkönen autóján orrkúpot cserélt a csapat, Nick Heidfeld bejött a második helyre az élen autózó Fernando Alonso mögé. Őket Raikkönen, Button, R. Schumacher, Montoya, Fisichella, és Villeneuve követte a biztonsági autó mögött körözve.
A mezőnyt a 37. körben engedte el a biztonsági autó. Alonsonak jól jött a két Midland botladozása, akik egyszerűen nem eszméltek rá, hogy a célegyenes előtt nem tudják elengedni a mögöttük autózókat. Hatalmas volt a torlódás, aminek meg is lett az eredménye: Liuzzi nekivágta autóját a gumifalnak, így a biztonsági autó egy körrel később ismét pályára gördült.
A 40. körben újra elrajtolt a mezőny. A Midland versenyzői most sem voltak a helyzet magaslatán, ám Raikkönennek sikerült a célegyenes végén megelőznie az őt feltartó Monteirot. Az első nyolc sorrendje 18 körrel a futam vége előtt a következőképp nézett ki: Alonso, Raikkönen, R. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve.
Alonso hat tizedre növelte előnyét Raikkönennel szemben, miközben csapattársa, Montoya keményen támadta a harmadik helyen autózó Ralf Schumachert. Michael Schumacher után a kolumbiai versenyző is szélesen vette az utolsó kanyart, és német kollégájához hasonlóan ő is kirongyolt a kerékvetőre, mely komolyan megdobta autóját. Bár Juan Pablo fantasztikusan fogta meg a cikázó autót, azonnal félreállt, ugyanis megsérült McLarenje.
A futam végén az ötödik helyért komoly küzdelem alakult ki Jenson Button és Giancarlo Fisichella között, ám a brit versenyző tartani tudta az olaszt, ám csak egy darabig…
Alonso fantasztikus teljesítményt nyújtva megnyerte a szezon harmadik megmérettetését, mellyel tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben. A spanyol pilóta mögött a verseny leggyorsabb körét megfutó Kimi Raikkönen, és hatalmas meglepetésre – az első két futamon komoly gondokkal küszködő – a Toyotás Ralf Schumacher futottak be. Őket Nick Heidfeld követte a negyedik helyen.
Az utolsó pillatokra is maradt még esemény, ugyanis Jenson Button autójának motorja az utolsó kanyarban hatalmas lángcsóvát eregetve megadta magát, így Fisichella megörökölte tőle az ötödik helyet. Mivel a brit pilóta el sem jutott a célvonalig, a hatodik helyen Villeneuve ért be Rubens Barrichello és Scott Speed előtt.
Ausztrál Nagydíj – Verseny:
01. - Alonso - Renault (M) 1h34:27.870
02. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 1.829
03. - R.Schumacher - Toyota (B) + 24.824
04. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 31.032
05. - Fisichella - Renault (M) + 38.421
06. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 49.554
07. - Barrichello - Honda (M) + 51.904
08. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) + 53.817
09. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 53.983
10. - Button - Honda (M) + 1 kör
11. - Albers - MF1-Toyota (B) + 1 kör
12. - Sato - Super Aguri-Honda (B) + 2 kör
13. - Ide - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:26.045
Kiesett versenyzők:
Montoya - McLaren-Mercedes (M) 47.kör
Monteiro - MF1-Toyota (B) 43.kör
Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 39.kör
M.Schumacher - Ferrari (B) 34.kör
Webber - Williams-Cosworth (B) 24.kör
Klien - Red Bull-Ferrari (M) 6.kör
Trulli - Toyota (B) 2.kör
Rosberg - Williams-Cosworth (B) 2.kör
Massa - Ferrari (B) 2.kör
| |